„Не вярвай на клоуна“ или гениалният маркетинг ход на Burger King

Burger King използваха кино хита „То“, за да спретнат един от най-добрите си маркетинг ходове на всички времена.

Битката за надмощие между fast food веригите е жестока. Борбата е за всеки клиент, за всеки продаден бургер или пласирана порция пържени картофки. А една от основите на тази битка винаги ще бъдат маркетинг стратегиите, които съответните вериги вкарват в действие, за да спечелят войната за вашите няколко долара или евро.

Спокойно можем да заявим, че Burger King нанесоха солиден и пронизващ удар на един от основните си конкуренти McDonalds. За целта те използваха по предазначение един от най-хитовите филми за годината – „То“, който отново ни върна към легендарния (и доста стряскащ) роман на Стивън Кинг.

В случая въпросният удар идва от немското подразделение на Burger King. Оттам бързо направиха връзка между плашещия клоун от „То“ и иначе добродушния Роналд МакДоналд, който е сред основните персонажи в семейството на McDonalds.

Използвайки немската премиера на хитовата лента, Burger King нанесоха маркетинговото си кроше секунди преди появата на финалните надписи. Веднага след края на филма, на кино екрана се появи надпис – „Поуката е: никога не вярвай на клоун“.

Естествено, имайки се предвид най-вече Роналд МакДоналд и бранда, който той представлява, а не толкова злокобното създание от „То“.

„Да превърнеш „То“ в най-дългата реклама на Burger King на всички времена“ се казва още в промоционалното видео.

Вижте и всъщност за какво става въпрос:

Константин Симидчийски

Константин Симидчийски

Константин е роден и живее в София, макар и тя често да го вбесява до крайност. Пада си по тривиални неща като музика, кино, литература, спорт, видео игри и всичко останало, което може да запълни свободното му време по един смислен начин. Обича и котки, дори и когато те не го обичат.

Leave a Response