Бизнес съвети, които всеки предприемач трябва да знае

Да стартираш и управляваш собствен бизнес не е никак лесно. Дори и да стартираш с перфектно издържан план, разписан и измайсторен от точка до точка, суровата реалност винаги може да ти стовари някой друг тежък шамар. Просто защото винаги има фактори, които трудно могат да бъдат оценени или планирани предварително. Нещата просто се случват, а ние не винаги сме перфектно подготвени за тях.

За щастие, почти няма нещо на този свят, което вече да не се е случило на много други хора. Или казано по друг начин – няма нищо по-полезно от това да се поучиш от чуждия опит. Когато сметката вече е платена, но не от теб.

Предлагаме ви някои важни съвети, които могат да бъдат от голяма важност за вас, ако тепърва стартирате своето приключение като предприемач.

Винаги бъдете сигурни, че имате достатъчно пари в банката.

Това е важно. Най-честата причина за провала на един бизнес е това да ти свършат парите. Ако знаете, че скоро ще имате проблеми с ликвидността, най-добре приоритизирайте това и се погрижете за проблема. Преди да е станало твърде късно.

Да уволните лош служител? Не се бавете!

Може да сте адски добър човек, но това е вашият бизнес и вашите пари. Тук е време да оставите добрата си душа на прага на офиса си и да управлявате собствената си съдба. Живеем в суров свят и ако сте твърде милостиви към лошите си служители, това няма да ви доведе до нищо добро.

Но не забравяйте да търсите проблема и в себе си.

Според една важна концепция в света на бизнеса, около 90% от проблемите са почти винаги свързани с мениджмънта, а не с работната сила. С други думи – първо потърсете вината в себе си, а чак след това в служителите си.

Грижете се добре за „звездите“ си.

В почти всяка компания има т.нар. „звезди“ – хората, които изпъкват над останалите и дърпат каляската напред. Ако не се грижите добре за тези наистина добри служители, те могат да ви напуснат. Не забравяйте, че за добрите професионалисти винаги има много други врати, които са отворени. Имайте едно наум по този въпрос.

Слушайте клиентите си.

Ще останете шокирани, колко много предприемачи подценяват мнението и препоръките на собствените си клиенти. Което всъщност трябва да е сред най-важните за тях. Ако не цените тяхното мнение, защо изобщо го правите?

Научете тези две думи – меритокрация и непотизъм.

Първата дума се отнася за това, как управлявате дадена организация – стимулирайки и награждавайки уменията и постиженията. Втората дума се отнася за това, как НЕ трябва да управлявате бизнеса си – действайки под знака на фаворитизъм и пристрастие.

Управлявайте бизнеса си като бизнес.

Твърде много хора управляват бизнеса си така, сякаш той е разширение на техните лични финанси. Лоша идея, много лоша идея. Изградете правилно своя бизнес и винаги го дръжте настрани от своя личен живот. Винаги.

Познавайте абсолютно изцяло своите финанси.

Ако не знаете всичко за своите приходи, разходи, капиталови изисквания, печалби, дългове, данъци и всичко останало, то тогава вие си търсите голям проблем. Наистина, наистина голям проблем.

Не забравяйте, че не знаете всичко.

Този, който смята, че знае всеки отговор, е обречен да се провали. Заобиколете се с правилните хора, които знаят това, което вие не. Оставете на тях да се грижат за онова, което не е във вашата експертиза. Бъдете достатъчно скромни, за да си признаете, че не сте перфектни или всезнаещи.

Екип iMen.bg

Екип iMen.bg

Джентълмени по призвание, ние вярваме, че да бъдеш истински мъж не е отживелица. Живеем на пълни обороти и се интересуваме от всичко, което вълнува модерния господин. Можете да ни спечелите с разговори за автомобили, спорт, мъжка мода, култура… и жени, разбира се. Ние сме iMen.

Leave a Response